A DK határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat!
Az elmúlt 15 évben a kormány magára hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben. Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a saját ügyfeleivel szemben: bezárhatja az ügyfélszolgálatát, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni. Ugyanez igaz a hibás, téves számlázásra, amikor az ügyfél dolga bebizonyítani, hogy tévesen számláztak ki neki többszázezres vagy akár milliós telefon-, internet- vagy közüzemi szolgáltatást, ide tartoznak az egyoldalú szerződésmódosítások is.
A Demokratikus Koalíció országgyűlési határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessünk annak az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi.
A javaslatunk szerint minden szolgáltatónak kötelező lenne:
személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon;
biztosítani, hogy telefonon 5 percen belül ügyintézőhöz jusson az állampolgár;
24 órán belül érdemben válaszolni minden online megkeresésre.
Ezen túl, ha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, akkor ne az állampolgárnak kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak.
Mi, baloldaliak, mindig az emberek mellett fogunk állni, mert baloldalinak lenni nem divat kérdése!
Rónai Sándor
A DK alelnöke
Rónai Sándor sajtótájékoztatóját a DK Facebook-oldalán közvetítettük.