Miközben a MÁV elnöke az Adriára jár luxusjachtozni, egyre lassul a vasútközlekedés és járatok szűnnek meg a Budapest-Hatvan vonalon
Barkóczi Balázs, a Demokratikus Koalíció szóvivője sajtótájékoztató keretében hívta fel a figyelmet: vége felé közeledik a Hatvan-Budapest vasútvonal felújítása, ám hiába drágult idén áprilisban több mint hétmilliárd forinttal az eredetileg 166 milliárdosra tervezett beruházás, ezen a szakaszon gyorsulás helyett tovább ritkultak és lassultak a vonatok. Elmondta, az itt élők még pontosan emlékezhetnek arra a majd’ egy évig tartó időszakra, amikor a munkálatok miatt a vonatok helyett hónapokig zsúfolt pótlóbuszok jártak – már amikor jártak.
“Nem volt ritka ugyanis, hogy a szervezés elégtelensége miatt vagy a vonat nem várta meg a buszcsatlakozást, vagy csak nemes egyszerűséggel kimaradtak azok a buszok, amire az utastájékoztatás hiánya miatt aztán hiába is vártak a fedetlen, huzatos megállókban a munkába, iskolába induló utasok. Most pedig itt az újabb pofon: hiába a lassan két éve tartó idézőjeles infrastruktúra-átépítés, a jövő évi menetrend szerint a Hatvan-Budapest vonalon több járat is megszűnik, valamint a felesleges megállóhelyek beiktatásával nemhogy gyorsulna, de lassulni fog a vonatközlekedés.” - figyelmeztetett a szóvivő.
Barkóczi Balázs elmondta, a Demokratikus Koalíció szerint felháborító, hogy az itt élők, a vasúton utazók tájékoztatása nélkül szüntet meg az úgynevezett „vasútbarát” kormány több olyan járatot is, amelyek nélkül a Budapest-Hatvan vonalon lakó ingázók ezreinek lehetetlenül majd el a munkába, vagy iskolába járása.
“Hiába a civilek, a lakosok, vagy a Közlekedő Tömeg nevű csoport tiltakozása, a MÁV elnöke, a Szijjártóhoz hasonlóan egy Fidesz-közeli oligarcha luxusjachtján rendszeresen az Adrián hajózgató Homolya Róbert eddig válaszra sem méltatta az elégedetlenkedőket. Ez a fideszes tempó és ez a fideszes stílus: amíg a korábban közlekedési államtitkárként tevékenykedő MÁV-vezér Mészáros üzlettársának adriai hajóján sütteti a hasát, addig a becsületesen dolgozó magyaroknak lassan már semmi sem marad, amivel el tudnának még jutni a meglévő munkahelyükre. Több Adria a haveroknak, kevesebb vasút a magyaroknak: úgy látszik ez Orbánék válságpolitikája.” - foglalta össze Barkóczi.
A DK szóvivője emlékeztetett, a vasútfelújítás eredeti terveiben még óránként induló, átszállásmentes zónázóvonatokról, korszerű Flirt motorkocsikról, a járatok sűrítéséről és gyorsításáról volt szó. Hozzátette, a szomorú valóság ezzel szemben az, hogy lassan már nemhogy vasúton, de buszokkal sem tudnak majd az emberek eljutni a munkába, vagy éppen az iskolába.
“Ne feledjük ugyanis, hogy július 15. óta a Volánbusz is a MÁV irányítása alá tartozik, az összevonás első lépéseként pedig pont a közvetlen buszjáratokat szüntették meg, a vasutat ajánlva az itt lakóknak alternatívaként. Persze aki heti többtízmillióból ringatózik egy adriai luxusjachton, annak fogalma sem lehet arról, hogy mit jelent a menetrend alapján tervezni meg a mindennapokat, a munkába járást, a gyerek elindítását az iskolába. Homolyának válaszolnia kell: hol vannak a modern vasúti kocsik, a megbízható és európai vasútközlekedés, hol vannak a két évvel ezelőtt majd 180 milliárdért beígért fejlesztések?” - kérdezte zárásként a szóvivő.