Bősz Anett: A sérült és speciális nevelési igényű gyerekek is vesztesei az elhibázott digitális oktatásnak
Hiába a szép szavak az oktatási innovációról, a digitális oktatás és a digitális készségek fejlesztéséről, az elmúlt hónapok megmutatták, hogy ez a koncepció a kormány gyenge oktatáspolitikája miatt Magyarországon még mindig súlyos gyermekbetegségekkel küzd. Különösen fájó, hogy Orbánék a digitális oktatásra való átállásban pont a legkiszolgáltatottabbakat, a fogyatékossággal élő és speciális nevelési igényű gyerekeket hagyták magukra, akiknek nagy része ebben az időszakban semmilyen oktatásban vagy képzésben nem részesült. Ahogyan eddig, úgy most is megpróbálták ennek felelősségét hárítani, és a tanártársadalom és a szülők nyakába varrni.
A Demokratikus Koalíció és a Liberálisok szerint a kormány a sérült és speciális nevelési igényű gyerekek oktatáshoz való alapvető jogát sértette meg azzal, hogy sem az átállásra, sem a speciális tanterv kidolgozására nem hagyott elég időt a pedagógusoknak és a szülőknek, és semmilyen szakmai segítséget nem biztosított nekik. Az orbáni oktatáspolitika nem csak az alapvető szakmai elvárásokkal, de az emberi jóérzéssel is szembemegy.
Gyönge és gyáva az a kormányzat, amely nem keresi a valódi innováció lehetőségeit az iskoláinkban, ezzel végérvényesen elszakítja a nyugat-európai fejlődéstől a magyar diákjainkat. Drámai, hogy az SNI-s és spektrumzavarral, fogyatékossággal élő gyermekekkel szinte semmi értelmes tevékenységet nem folytatnak a magyar iskolák, különösen igaz volt ez a karantén alatt, ezzel bebizonyítva, hogy a digitális oktatásra való átállás csak egy jól hangzó kommunikációs fogás volt, amely távol állt a valóságtól.
Bősz Anett
a DK frakcióvezető-helyettese, a Liberálisok elnöke