Barion Pixel

Kvótareferendum - Önálló, egy hónapos kampánnyal buzdít a távolmaradásra a DK

2016.08.29.
csaba Kvótareferendum - Önálló, egy hónapos kampánnyal buzdít a távolmaradásra a DK  Budapest, 2016. augusztus 29., hétfő (MTI) - Önálló, a többi ellenzéki párttól független egy hónapos népszavazási kampányra készül a Demokratikus Koalíció szeptember 2-től, amelynek során végig arra buzdítanak, hogy a szavazók maradjanak távol az október 2-i referendumtól. A DK - saját számításai szerint - tízmillió forintból gazdálkodik, amelyből 500 óriásplakátot és százezer kisebb plakátot helyeznek ki, miközben Facebook-kampányt is indítanak, valamint utcai kitelepülésekre, több nagy rendezvényre és országjárásra is készülnek. A párt ügyvezető alelnöke hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy október 2-án Magyarországon "EU-ellenes álnépszavazást" tartanak egy "hazug kérdéssel", amelynek az az egyetlen célja, hogy felhatalmazást adjon a kormánynak az unióból való kilépésre. Molnár Csaba kijelentette: ők viszont meg akarják értetni a választókkal, hogy a távolmaradás is szavazat, mert aki távol marad, az az ország uniós tagságára szavaz. A DK kampányának költségek körülbelül tíz millió forintra rúgnak, amit a párt saját forrásaiból,  illetve a tagok és támogatók adományaiból gyűjtenek össze. Ha további támogatásokat kapnak, akkor a kampány költségei is növekednek - tette hozzá. A kampánynyitó rendezvényt szeptember 2-án tartják majd Budapesten, a Zsófia rendezvényhajón, az eseményen Gyurcsány Ferenc pártelnök is beszédet mond - közölte az EP-képviselő. Emellett szeptember második felében Londonban is kampányolni fognak - mondta. A kampányzárót október 1-jén rendezik, amikor élőlánccal körbeveszik a Parlamentet, október 2-re pedig egy "meglepetés rendezvénnyel készülnek" - jelentette be a politikus. Hozzátette, hogy a kampánynyitón és a kampányzárón is várhatóak meglepetések, mert az egy hónap alatt összességében hat-hét "meglepetéselemmel készülnek". A kampány során a DK az október 2-án "Maradj otthon, maradj Európában!" illetve a "Ne menj el a Fidesz Európa-ellenes álnépszavazására!" szlogeneket fogja használni. A párt óriásplakát-kampánya szeptember 15-től indul - közölte, indoklásként kiemelve, nem tudnák az egész hónapos hirdetést kifizetni. A párt körülbelül 500 óriásplakátot helyez ki országszerte, amelyeken Gyurcsány Ferenc pártelnök mellett Molnár Csaba és EP-képviselőtársa Niedermüller Péter lesz majd látható. Emellett százezer kisméretű, kiragasztható plakátot is készítenek - sorolta Molnár Csaba. Aktivistáik egy hónapra kitelepülnek az utcákra, a pultjaikon a "Ne menj el Orbán álnépszavazására" felirat szerepel majd - ismertette a további részleteket. A pultoknál szórólapokat osztogatnak valamint aláírásokat is gyűjtenek majd ahhoz az állításhoz, mely szerint: "Nem támogatom, hogy az Orbán-kormány kiléptesse Magyarországot az Európai Unióhoz" - jelentette be. A DK vezető politikusai is országjárásra indulnak, nem lesz olyan választókerület, ahol nem jelennek meg - emelte ki Molnár Csaba. A budapesti kampányrendezvények nagyobbik része, amelyeket Gyurcsány Ferenc tart majd, nem hagyományos fórumokra, hanem úgynevezett "utcai fogadóórák" lesznek - közölte. A Facebook-kampányról beszélve hangsúlyozta, hogy csak a parlamenti frakciókkal rendelkező pártok hirdethetnek a televízióban, ezért a DKszámára csak az internetes felület maradt. A párt három kampánykisfilmet illetve egy a pártelnök részvételével készített filmet tesz majd közzé az interneten - mondta az alelnök, aki arra is kitért, hogy egy stúdióban jelenleg is dolgoznak a kampánydalukon. A Facebook-on is gyűjtenek aláírásokat, amelynek során arról várnak véleményt, hogy Orbán Viktor miniszterelnöknek le kell-e mondania, ha a referendum érvénytelen lesz - mondta az alelnök. A mérhető támogatottsággal rendelkező demokratikus ellenzéki pártok ugyanazt gondolják, hogy távol kell maradni a referendumtól - felelte arra a kérdésre, hogy miért nem folytatnak közös kampányt. Hozzátette, hogy meglátásuk szerint ha ugyanazt gondolják és ugyanazt mondják a témáról, akkor több emberhez juthatnak el, ha mindenki külön kampányol. Molnár Csaba a sajtótájékoztatón nem akart válaszolni arra a kérdésre, hogy nem közvetít-e rossz üzenetet, ha az ellenzéki pártok vezetői nem jelennek meg egy közös színpadon. Indoklásként hozzátette, van néhány olyan kampányelem, amit egyelőre nem szeretne elmondani. Csak az MSZP és a DK által kötött megállapodásra hívta fel újra a figyelmet, amely szerint a szocialisták a DK október 1-i, míg a DK-sok az MSZP október 2-i eseményére mozgósítja saját szimpatizánsait. bnd \ bdó MTI 2016. augusztus 29., hétfő 13:10
RSS