Lázár János nemrég felidézte azt a mondást, hogy miből nem lehet várat építeni, utalva arra, hogy nincs pénz a vasútfejlesztésre. A miniszter két kisikló vonat között széttárja a karjait és kifordítja a zsebeit, miközben lenne pénz vasútfejlesztésre a kormánynál, csak ők inkább ezt saját maguknak, oligarcháiknak és saját rokonaiknak szánják. Mészáros Lőrinc csak tavaly 50 milliárd forintot vett ki csak a vasútfejlesztésből, szintén milliárdokhoz jutottak a miniszterelnök édesapjának cégei kőszállításért, a MÁV pedig egy ezermilliárdos szerződés megkötésére készül Rogán Antal és Habony Árpád érdekeltségébe tartozó cégekkel. Ha így haladnak a lopással, a végén valóban privatizálni fogják a MÁV állomásépületeit is.
A Demokratikus Koalíció szerint Lázár János hazudik: van itt pénz, csak nem a vasúti közlekedésre. Ha akarná, a kormány lecserélhetné az elavult váltókat, új vonatszerelvényeket szerezhetne be, és teljes vonalakon újíthatná fel a vasúti sínpályát. Ha Lázárnak valóban fontos lenne a MÁV rendbetétele, akkor Mészáros Lőrincnél, Rogán Antalnál vagy az Orbán-családnál kopogtatna pénzért, akik kivették az erre fordítandó forrásokat a közösből. Akarat azonban nincs, ezért a DK szerint amíg ez a kormány van hatalmon, addig még több késésre, még több hibára, és még több balesetre kell számítanunk.
Arató Gergely, a DK frakcióvezető-helyettese
Tonzor Péter, a DK vasúti szakértője