Több mint 30 szakaszon is radikálisan csökkentik a vonatjáratok számát - A Fidesz polgármesterei is tiltakoznak a vidéket megfojtó intézkedés ellen
Barkóczi Balázs, a Demokratikus Koalíció szóvivője csütörtöki, online sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet:most, a járványhelyzet végén a járványhelyzetre hivatkozva 31 szárnyvonalon csökkentette a vonatközlekedést az állam.
“Ez a lépés a napnál világosabban is megmutatja a Fidesz álságos politikájának lényegét: a kormány túl gyáva ahhoz, hogy a magyarok szemébe nézve felvállalja a vidék kivéreztetésére tett újabb kísérletét, és túl gyenge ahhoz, hogy a kialakult válságot kezelni tudja. Az intézkedésről mindent elmond, hogy már kormánypárti polgármesterek is tiltakoznak a döntés ellen. Az a Fidesz ugyanis, amelyik évekig „vasútbarát kormányként” ünnepeltette magát, most 31 vasúti szárnyvonal és számtalan település elsorvasztásáról döntött sunyi módon. Ráadásul úgy, hogy semmilyen eszközzel nem kínál további alternatívákat a tömegközlekedésre az ott lakóknak.” - jelentette ki Barkóczi, hozzátéve: a kormány döntése tehát nem csak elhamarkodott, de elhibázott is – egyaránt sújtja a munkavállalókat, a betegeket, a vállalkozásokat és mindenkit, akit a vasút köt össze az ország többi részével.
A szóvivő hangsúlyozta: a Demokratikus Koalíció tiltakozik a kormánynak a vidék megfojtására tett újabb lépése ellen.
“Most, amikor az egészségügyi veszélyhelyzet elleni védekezés költségeit Orbánék a végletekig kivéreztetett önkormányzatokra tolták úgy, hogy közben elvették tőlük a gépjárműadót és a sokszorosára emelték a szolidaritási adót, azt látjuk, hogy a Fidesz végleg megadta a kegyelemdöfést a magyar vidéknek. Amíg a válsághelyzetben Mészáros, Garancsi és a többi Orbán-közeli oligarcha közpénzből tollasodott tovább, addig a kormány csökkentette a járvány frontvonalában dolgozók fizetését, semmilyen segítséget nem nyújtott a munkájukat frissen elvesztetteknek, a családosoknak és a nyugdíjasoknak, most a kistelepüléseken élők kezét is elengedték. Legyen világos: ez nem válságkezelés, hanem a magyar vidék megfojtása!” - hangsúlyozta Barkóczi.
A DK szóvivője kijelentette: a kormány gyengeségére és teszetoszaságára jellemző, hogy a veszélyhelyeztre és a gazdasági ésszerűségre hivatkoznak, miközben a veszélyhelyzet már elmúlt, a járatok csökkentését pedig semmilyen gazdasági szempont nem indokolja. Hozzátette: a sínpályákat ugyanis továbbra is fenn kell tartani, az alkalmazottakat továbbra is fizetni kell, a kimaradó vonatokat felváltó pótlóbuszok pedig nem csak drágábbak, de sokkal környezetszennyezőbbek is a vasútnál.
“Így hát újra előttünk áll az orbáni recept: elvonások elvonások hátán, és megszorítások megszorítások hátán, miközben a kormánypropaganda azt hazudja, hogy mindez a magyar emberek érdeke. De mi tudjuk, hogy a kormány csak akkor cselekszik, ha saját anyagi érdekeiről van szó. Miközben 20 milliárdért cseréli le a minisztériumok bútorait, 600 milliárdot ad a veszélyhelyzet alatt Orbán kedvenc oligarchájának, Mészáros Lőrincnek, miközben tízmilliárdokkal tömi ki Garancsit és szór el a Budapest-Belgrád vasútvonalra, addig kivérezteti az önkormányzatokat és tönkreteszi a magyar vidéket.” - mondta zárásként a szóvivő.