A Demokratikus Koalíció továbbra is tiltakozik a Magyarország, magyar állampolgárok számára hátrányos beruházás, a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítése ellen

2020.05.16.

A Demokratikus Koalíció továbbra is tiltakozik a Magyarország, magyar állampolgárok számára hátrányos beruházás, a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítése ellen

 

Varju László, a Demokratikus Koalíció alelnöke, a Költségvetési Bizottság elnöke szombati, online sajtótájékoztatóján emlékeztetett: a koronavírus-járvány miatt rengeteg plusz forrásra lenne szüksége Magyarországnak. Elmondta, Orbán Viktor és kormánya azonban nem hajlandó komolyan venni a védekezést, nem hajlandóak tisztességes gazdaságmentő csomagot összeállítani, és következetesen tagadják, hogy az Európai Unió 2000 milliárd forinttal segíti Magyarországot a válság átvészelésében. 

 

“Propagandára szórják a milliárdokat és kizárólag a saját oligarcháik jólétével foglalkoznak, az ország jövője valójában nem érdekes számukra. Ennek ragyogó példája a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítéséhez való görcsös ragaszkodás. Azzal már régóta tisztában vagyunk, hogy Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor kedvenc gázszerelője fog ezzel a projekttel nagyon jól járni. Ennek érdekében a jövő héten még parlamenti szavazást is tartanak, na nem magáról a beruházásról, hanem ezermilliárd forintnyi közpénz elköltésének titkosításáról, a koronavírus-járványra hivatkozva. Ezért a napokban konzultáltam Magyarország kínai nagykövetével, és elmondtam neki a beruházással kapcsolatos aggályaimat, többek között azt, hogy milyen érdekkörök járnának jól és hogy az Európai Unió sem nézi jó szemmel ezt.” - hangsúlyozta a politikus. 

 

Varju László közölte, a Demokratikus Koalíció továbbra is tiltakozik a Magyarország, magyar állampolgárok számára hátrányos beruházás ellen. 

 

“Ne felejtsük el, hogy ez a vasútépítés 130 év alatt térülne meg Magyarországnak. Mészáros Lőrincnek  - aki cégein keresztül érintett az üzletben - azonban nem kellene ennyit várnia a haszonra. A Fidesz mindent megtenne annak érdekében, hogy a beruházás létrejöhessen és - a jövő heti szavazás eredményeként - legálisan el is titkolhassák a részleteket. Ez a kormány eleve nem arról híres, hogy nagy barátja lenne az átláthatóságnak, most a járvány okozta veszélyhelyzet égisze alatt tovább lapíthatnak. Az pedig, hogy a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet okozta gazdasági katasztrófa kellős közepén ragaszkodnak az ország eladósításához, mondjuk ki: aljasság.” - mondta a DK alelnöke. 

 

Varju azt is ismertette, hogy a nagykövettel való beszélgetés során kiderült, vannak azért még bőven homályos részletek. A politikus szerint ahhoz, hogy a vasútvonal valóban 100%-osan beteljesítse azt, amiért megépítik, nem elég Belgrádig elvinni, a valódi végállomás egyenesen a pireuszi kikötő lenne Görögországban. 

 

“Így juthatnának el a tengeren szállított árucikkek a szárazföldre, majd tovább Európába. Arra azonban nem kaptam egyértelmű választ, hogy vajon akkor ez a vonal mikor épül meg végig. Az, hogy Kína számára fontos a vasútvonal, egyértelmű és logikus, számukra ez egy nagy jelentőségű mintaprojekt, amely biztosítja az európai terjeszkedést. Ám, hogy Magyarország számára - és nem az Orbán rezsim számára vagy Mészáros Lőrinc számára - ez mitől lesz előnyös, azt nem tudjuk, nem is fog kiderülni. Sajnos valóban az a helyzet, hogy itt nem a magyar emberek érdeke a fontos, hanem kizárólag a kivételezetteké, az Orbán-Mészáros kör érdekei a fontosak.” - mondta zárásként Varju.