A kormány az új reklámtörvénnyel a teljes magyar reklámipar megsemmisítésére készül. A bónuszrendszer megszüntetésével és a médiaügynökségek hatósági árával a kormány újabb versenyellenes intézkedést készül bevezetni. A teljes iparág veszélyeztetése persze senkinek sem érdeke a szabad sajtót vasakarattal üldöző kormánypárton kívül.
A reklámiparban ma mindent a verseny, a kereslet-kínálat elve dönt el: a tévék hirdetésből származó bevételeiket a nézettségük, az újságok hirdetésből befolyó pénzeiket pedig az eladott példányszámuk határozza meg. A kormány most erről az oldalról indított támadást a szabad sajtó ellen, ha már a tőle független orgánumok különadóztatása elbukott Brüsszelben.
A reklámipar bezúzása után ugyanis kiemelt szerep juthat a 25 milliárd forint közpénzből kitömött Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, amely - akkor már riválisok nélkül - politikai alapon dönthet majd a reklámköltésekről. Így hiába éri majd el egy kormánytól független csatorna a legjobb országos nézettséget, mégsem nála fognak lecsapódni a reklámköltések.
A Demokratikus Koalíció EP-képviselőjeként az Európai Bizottsághoz fordulok a versenyellenes reklámtörvény több, uniós joggal ellentétes passzusa miatt. A DK szerint a kormány hiába akarja elhallgattatni a neki nem tetsző sajtót: elkerülhetetlen, hogy a Fidesz pártállamát egy európai Magyarország törölje el.
Molnár Csaba
Ügyvezető alelnök
EP-képviselő DK