Kiderült, hogy az indiai Tata Motors hazánk helyett Lengyelországban vagy Szlovákiában építhet gyártóüzemet. Az Orbán-kormány alatt ez már a sokadik elszalasztott lehetőség.
A Gyurcsány-kormány ezzel szemben megszerezte Közép-Európa egyik legnagyobb beruházását, a kecskeméti Mercedes gyárat, amely már 11 milliárd forint adót fizetett be az államkasszába és több, mint 3000 munkahelyet teremtett. A Gyurcsány-kormány alatt valósult meg a Hankook-beruházás és akkor fogott bővítésbe az Orbán-kormány alatt kivonuló komáromi Nokia gyár is. A Gyurcsány-kormány 55 projekt révén közvetlenül 13 ezer, közvetve 20 ezer új munkahelyet hozott létre mindössze egy év alatt a gazdasági világválság idején.
Az Orbán-kormány mérlege ehhez képest kiábrándító: csak azt az Apollo Tyres-t sikerült befektetésre bírnia, amelyet pont a Fidesz üldözött el még ellenzékben sorozatos tüntetésekkel, valamint ökológiai katasztrófával és helyi népszavazással fenyegetőzve. Persze ez is csak félsiker, hiszen végül kevesebb munkahely jött létre nagyobb állami támogatás mellett.
A Demokratikus Koalíció szerint nem véletlenül menekülnek a befektetők az Orbán-kormány elől: a visszamenőleges adótörvény-módosítások, a politikai alapon kiszabott különadók és a teljes iparágakat zsákmányoló kormányzati korrupció mellett senki sem fog munkahelyeket teremteni Magyarországon. A DK szerint a munkahelyteremtés kormányváltással kezdődik.
Gréczy Zsolt
Szóvivő
Demokratikus Koalíció